Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

I Skafferiet zzZ...

Av klara - 24 juli 2009 23:14


Min Mamma och hennes Man kom på middag idag. Trevligt! Och min Mamma älskar Katter så hon ville förstås passa på att hälsa ordentligt.

Men - VAR är Katten???

Vi letade i hela huset som är ganska stort så det tog en stund. In i minsta skrymsle och i varenda vrå. På alla favoritplatser. Inte ett hårstrå.

Herregud det är ju jättekonstigt!

Vi åt lite i trädgården och tog därefter en promenad. Området är gigantiskt men vi gick bara korta bitar åt olika håll. Inte ett pälsdjur så långt ögat nådde.

Underligt, minst sagt! 

Jag letade för säkerhets skull igenom huset ännu en gång. Samma resultat. Ingen Katt. Han går ju bara korta små promenader i vanliga fall, äter lite gräs och knallar in och lägger sig i stora soffan här nere eller i en av sängarna där uppe. Om han går längre är det oftast i sällskap med någon i Familjen. Och nu, putz weck bara...

Jättekonstigt!!!

Mamma började jaga upp sig.

Gamla Katter går ju undan och lägger sig om dom ska...

Nej nej nej! Det är inte dags för honom att gå vidare än! Han kommer snart...

Vi dukade fram middagen och skulle just sätta oss när jag gick för att hämta servetter i Skafferiet. Hahaha...

VEM ligger DÄR på en HYLLA och snusar bland marmelad och gryn!!!

Jaa, jag är ju snart 17 år nu och har inte provat att sova i Skafferiet en enda gång i hela mitt Liv. DET ska jag göra nu!!!

Katter ÄR lustiga djur, eller hur...



 
 
Ingen bild

Avataria

25 juli 2009 09:57

Jaa, man kan skratta sig fördärvad ibland åt tokigheterna de hittar på. Makens familj hade en siames när han var barn. Denna katt kunde öppna kylskåpet, utifrån men inte inifrån. Och det gjorde hon ju gärna - det fanns ju godsaker därinne...Ibland när de öppnade kylskåpet kom en vrålilsken siames farande som skjuten ur en kanon - det var ju inte så kul att bli instängd...

 
Ingen bild

klara

25 juli 2009 14:52

Ja verkligen! Gud så kul med en Siames i Kylskåpet=))) Mammas Katt var borta jättelänge en gång, hon kunde inte hitta honom nånstans. Till sist for hon runt på alla fyra och inspekterade fisk-perspektivet. Haha han hade krupit in UNDER en soffa, men han låg inte på golvet utan hade krånglat sig in under de korslagda banden som höll fast resåren!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 12 mars 2016 10:35


  Nu gäller det att damma av sig vintermörkret och ta ett steg ut; ut i Ljuset, närma sig Solen. Och en dag i taget (det viktigaste först, som vanligt) kommer vi att närma oss det vi längtar efter och vill; det kanske inte kommer på en gång, som e...

Av klara - 17 oktober 2015 21:43


    Idag läste jag en artikel från The Telegraph på Shoebat.com. Obama säger att han vill hindra de allierade ifrån att slåss mot ISIS. Men de allierade svarar: “We Will Fight ISIS Alone Without Obama’s Support” ... Och Obama s...

Av klara - 2 februari 2013 00:24


  Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to truly love what you do. - Steve Jobs...

Av klara - 2 februari 2013 00:19

NU är den här!

Av klara - 1 februari 2013 20:25


  Nu var länge sen jag skrev här i bloggen igen.  Idag kände jag ett litet behov av att dela med mig. Det händer ju så mycket hela tiden! Och visst går tiden fort, om den nu finns? Det känns som om tiden krympt till 15-16 timmar per dygn! ...

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nya inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards