Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Titta va fin han är...

Av klara - 21 juli 2009 14:51

Min kära Birmagubbe är på sitt 17:e år. Har börjat fundera på en kattunge igen för att förebygga... ja ni vet... När min Siames dog bestämde jag mig för att ta emot en "ny" katt och hittade vår Heliga Birma hos en tant i Akalla. Tanten lyfte försiktigt ut alla kattungar ur sovgrottan som var en luddig korg klädd i fluff. Alla kattungarna gick tillbaka in i fluffet för att sova vidare. Utom en. Han satt tålmodigt kvar utanför korgen och såg rakt på mig med pliriga blå ögon. Efter en stund började han blinka långsammare och långsammare och till sist somnade han. Men så vaknade han till igen och fortsatte titta på mig, innan han somnade igen. Jag var helt förtjust och Tanten sa att det där är nog din kattunge det... Den ulliga bollen satt kvar framför fluffet och sov men så började han luta mer och mer åt ena sidan tills han ramlade - fortfarande sovande. Jag bestämde mig direkt. Den dagen det var dags att hämta honom minns jag tydligt. Det var 1994. Min yngsta Dotter hade glömt nycklarna hemma och satt i trapphuset och väntade. Hon var ledsen och kände sig ensammast i världen. När jag kom upp i hissen blev hon jätteglad och när hon såg ullbollen i kattkorgen blev hon överlycklig. Those were the days!

Världens finaste 24-åring har egen misse nu. Megafarbror Ploo =)

Han är den coolaste bondis som finns  - kommer på nästa bild...

 
 
Ingen bild

blad

26 juli 2009 21:30

Haha megdploo farbror är så cool, så cool att han hade så tråkigt när jag var borta en natt att han bestämde sig för att ha sönder världens finaste 24 årings fina stora dyra födelsedagsspegel som jag fått av dig.
den låg platt på golvet när jag kom meh.
och farbror ploo? jo han jamade förlåt i 15 min, tills jag sa att jag var glad att han levde och inte fått spegeln över sig.
Vi är sams nu ;)

 
Ingen bild

klara

27 juli 2009 14:33

Ameh herrrregud =/ han kunde ju DÖTT!!! Himla tur som sagt att han inte hamnade under spegeln... Du kan fråga någon av glasgubbarna nere på Roslagsgatan om dom kan byta glaset - om ramen klarade sig vill säga! Krama Plulle Plooo från Mårrmårr =)))

 
Ingen bild

blad

28 juli 2009 16:05

ja han kunde faktiskt dött den lilla pluden,
Jag har köpt en ny fin spegel, lite mindre som står säkert på kakelugnen istället, får se vad jag gör med ramen som faktiskt klarade sig.
för övrigt har jag och T köpt ett jättefint nytt stooort backgammon, så megaploo tycker om att hjälpa till genom att flytta spelmarkerna på fel ställen och bita i tärningarna =)
då vinner oftast jag !;)
PUSS

 
Ingen bild

klara

28 juli 2009 21:22

...ja fyyy så hemskt!
På kakelugnen är ju MYCKET bättre ja =)
Kan precis SE Farbror Plood när han spelar BG med tassen hahaha! Och såklart han är på din sida ;) Hälsa T!
PUSSSSSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 12 mars 2016 10:35


  Nu gäller det att damma av sig vintermörkret och ta ett steg ut; ut i Ljuset, närma sig Solen. Och en dag i taget (det viktigaste först, som vanligt) kommer vi att närma oss det vi längtar efter och vill; det kanske inte kommer på en gång, som e...

Av klara - 17 oktober 2015 21:43


    Idag läste jag en artikel från The Telegraph på Shoebat.com. Obama säger att han vill hindra de allierade ifrån att slåss mot ISIS. Men de allierade svarar: “We Will Fight ISIS Alone Without Obama’s Support” ... Och Obama s...

Av klara - 2 februari 2013 00:24


  Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to truly love what you do. - Steve Jobs...

Av klara - 2 februari 2013 00:19

NU är den här!

Av klara - 1 februari 2013 20:25


  Nu var länge sen jag skrev här i bloggen igen.  Idag kände jag ett litet behov av att dela med mig. Det händer ju så mycket hela tiden! Och visst går tiden fort, om den nu finns? Det känns som om tiden krympt till 15-16 timmar per dygn! ...

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards