Alla inlägg den 24 april 2008

Av klara - 24 april 2008 08:58

I den här Barnboken säger den tecknade Mamman så här till sin Dotter: ”När jag blev äldre så blev min kropp större och jag kunde inte komma i mina kläder längre. Doktor Michael ska hjälpa mig att fixa det och få mig att må bättre”. Och när det gäller näsan förklarar Mommy för sitt Barn att operationen inte bara ska få henne att se annorlunda

ut – utan också sötare...


När jag träffade frun till en Vän jag inte sett på många herrans år, blev jag så chockad och berörd så jag började gråta helt spontant! Det gjorde så jävla ont inuti att tänka på Barnen som vaknar varje morgon och tittar in i de där två förtvivlade ögonen som vrålar

VA FAN HAR JAG GJORT???

I tron om att vi ska bli vackrade och vackrare efter varje operation, förvandlas vi sakta men säkert till skräcködlor. Och det går tydligen inte att sluta heller när vi en gång börjat "snygga till oss".... frågan är väl om det inte lurar ett djävulskt beroende bakom den maniska drivkraften att söka perfektion?


Läs också AL:s inlägg på samma sida i tidningen Allt om Barn.

Bilden är från mugshots.com


klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards