Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Kan dom försvinna mej också mamma???

Av klara - 9 april 2008 09:24

Överallt syns löpsedlarna om 10-åriga flickan Engla som försvann i lördags. Det gör så ont i Hjärtat att skrämsel är så effektivt och lönsamt. Jag minns när en av mina döttrar var fem-sex år och tränade på en löpsedel på långt håll. Rädslan som en av kvällstidningarna planterade höll i sig i flera år. M-A-M-M-A M-Ö-R-D-A-D I T-V-Ä-T-T-S-T-U-G-A-N stod det.


Hur mår mammans Barn?

Vart ska dom Barnen bo nu?

Varför mördas dom när man inte får det?

Kan dom mörda oss också mamma?

Kan dom mörda DEJ???

Och varje gång det var dags att tvätta utlöstes rädslan...


Varför tillåter vi att Media får fortsätta blåsa upp tragedier på det här sättet? Vi vet att konsekvenserna för de drabbade är förödande. Vi vet att alla Barn tvingas in i tankeprocesser som gör dem illa. Vi vet att det är ett hänsynslöst sätt att använda trycksvärta på, och ändå fortsätter vi att tala om NYHETSVÄRDET! Vi tillåter printrarna att vräka ut skräck som om printrarna hade ett eget liv som ligger utanför vår kontroll...

som om det gällde attraktiva extrapriser på Ica. Kom och köp! Köttfärs 9:90/kg.

Hur känns det för Englas familj och för alla hennes vänner?

Ja, det blir våra Barns funderingar mitt i livet tack vare löpet som löper och lapar i sig vår skräck.


Vart är flickan nu?

Får hon någon mat?

Fryser hon i skogen?

Nu gråter flickans mamma och pappa...

Varför tar dom Barn när man inte får det?

Kan dom komma hit också mamma?

Kan dom försvinna MEJ OCKSÅ???

Och hur många Barn kommer att drömma om Gubbar i Röda Bilar...


I SvD ger Barnkuratorn Lotta Polfeldt från Rädda Barnen råd till föräldrar som har Barn som är oroliga...


Bilden är från gnetagalten.se

 
 
Johanna

Johanna

9 april 2008 10:03

Tänk om min dotter va försvunnen och så säger dom att sökandet ska avbrytas, jag hade knäckt mig, det är så fruktansvärt, stackars lilla Engla, man lider med hennes föräldrar.

http://dittanodattan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

k

9 april 2008 12:43

...ja alla föräldrar delar det här lidandet. Att ett Barn försvinner och fortsätter att vara försvunnet är en mardröm som inte har något slut. Pratade just i telefon med en vän och det visade sig att Engla är dotter till en av hennes vänner...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 12 mars 2016 10:35


  Nu gäller det att damma av sig vintermörkret och ta ett steg ut; ut i Ljuset, närma sig Solen. Och en dag i taget (det viktigaste först, som vanligt) kommer vi att närma oss det vi längtar efter och vill; det kanske inte kommer på en gång, som e...

Av klara - 17 oktober 2015 21:43


    Idag läste jag en artikel från The Telegraph på Shoebat.com. Obama säger att han vill hindra de allierade ifrån att slåss mot ISIS. Men de allierade svarar: “We Will Fight ISIS Alone Without Obama’s Support” ... Och Obama s...

Av klara - 2 februari 2013 00:24


  Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to truly love what you do. - Steve Jobs...

Av klara - 2 februari 2013 00:19

NU är den här!

Av klara - 1 februari 2013 20:25


  Nu var länge sen jag skrev här i bloggen igen.  Idag kände jag ett litet behov av att dela med mig. Det händer ju så mycket hela tiden! Och visst går tiden fort, om den nu finns? Det känns som om tiden krympt till 15-16 timmar per dygn! ...

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards