Direktlänk till inlägg 25 mars 2007

Nagualernas gamla kunskap...

Av klara - 25 mars 2007 21:50

Ljug inte – var sann i ditt tal
Säg bara sådant som du menar.
Skvallra inte.
Tala inte nedsättande om dig själv.
Använd ord som innehåller Kärlek.

Ta ingenting personligt – se upp med självömkan
Ingeting som andra gör beror på dig!
Vad andra säger och gör är projiceringar av deras
inre verklighet – när du inte är mottaglig för
andras negativa åsikter och handlingar slipper du
onödigt lidande.

Ta ingenting för givet – räkna inte ut vad andra tror,tänker eller känner
Säg vad du tycker och vill.
Våga ställa frågor: Hur menar du nu?
Var tydlig – undvik missförstånd och upprördhet.
Försök att skapa samförstånd – det kan ändra ditt
liv fullständigt.

Gör alltid ditt bästa!
Det bästa skiftar från stund till stund.
Gör alltid så gott du kan under alla omständligheter så undviker du självkritik,
självförakt och slipper ångra dig…

Anledningen till att vi får problem är ofta att vi inte vågar säga vad vi tycker och vill. När vi kompromissar och gör sådant vi inte vill mår vi dåligt i efterhand och anklagar oss själva - eller någon annan. Vad jag var dum! Hur kunde du bara sitta där och tiga? Att jag inte stannade hemma! Jag borde ha rest mig upp och gått! Och så vidare.

Vi skapar massor av överenskommelser med andra enbart på grund av att vi tar saker och ting för givet. Jag trodde du skulle hämta mig? Jag trodde du ville ha middag när du kom hem, varför sa du inte att du skulle äta ute? Jag tyckte du sa att du ville vara ensam.Vem skulle annars lagat mat? Etc.

Don Miguel Angel Ruiz har skrivit många böcker där han delat med sig av Aztekernas gamla kunskaper, de så kallade Nagualerna av Örnriddarsläktet. Toltekisk kunskap har sitt ursprung i samma grundläggande, enhetliga sanning som alla de heliga esoteriska traditionerna runt om i världen. Trots att det inte är någon religion hedras alla Andliga Mästare som har undervisat på Jorden.

En Toltek är en Kärlekens och en Andens Konstnär som skapar i varje stund.

Teotihuacán är "platsen där Människan blir Gud", Toltekernas Heliga Centrum som ligger fem mil nordost om Mexico City.

Fritt översatt ur Ruiz böcker...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 12 mars 2016 10:35


  Nu gäller det att damma av sig vintermörkret och ta ett steg ut; ut i Ljuset, närma sig Solen. Och en dag i taget (det viktigaste först, som vanligt) kommer vi att närma oss det vi längtar efter och vill; det kanske inte kommer på en gång, som e...

Av klara - 17 oktober 2015 21:43


    Idag läste jag en artikel från The Telegraph på Shoebat.com. Obama säger att han vill hindra de allierade ifrån att slåss mot ISIS. Men de allierade svarar: “We Will Fight ISIS Alone Without Obama’s Support” ... Och Obama s...

Av klara - 2 februari 2013 00:24


  Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to truly love what you do. - Steve Jobs...

Av klara - 2 februari 2013 00:19

NU är den här!

Av klara - 1 februari 2013 20:25


  Nu var länge sen jag skrev här i bloggen igen.  Idag kände jag ett litet behov av att dela med mig. Det händer ju så mycket hela tiden! Och visst går tiden fort, om den nu finns? Det känns som om tiden krympt till 15-16 timmar per dygn! ...

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards