Alla inlägg den 27 oktober 2006

Av klara - 27 oktober 2006 22:32

Varje gång jag ser Himlen från Jorden,
röd, lila, blå, orange, indigo, vit, grön,
känns det som om Gud svingar sin
finaste pensel och ler...

Av klara - 27 oktober 2006 22:23

Att gå vid Havet gör mig lugn och öppen.
Det är som om överraskningarna ligger
gömda lite varstans, och plötsligt dyker
de upp som kolsyrade bubblor i mina sinnen.
Ibland kan jag känna samma fascination
inför en liten sten, som jag kände när
jag var fem år och fick en egen Champis...

Av klara - 27 oktober 2006 22:10

Mitt drömförhållande med en annan Själ

ser ut ungefär så här. 

Vi delar hus, men vi har varsitt liv.
Vi bor i varsin flygel med ett Hjärta i mitten
där vi ses och älskar, dansar och drömmer...

Av klara - 27 oktober 2006 22:07

Vissa Människor tycks ha med sig
en behaglig Rymd där de far
fram i sina liv. Och andra stretar
och drar som åsnor som står
fast i dyn...

Av klara - 27 oktober 2006 21:58

Vissa dagar känner jag såå stor saknad
efter min Älskade Väninna.
Hon bodde i ett litet hus vid Havet
och kom bara in till stan då och då.
Ibland pratade vi i telefon flera
timmar, skrattade så tårarna rann.
Samma kväll hon lämnade sin kropp
skickade hon ett sms:
"Om du ser en stormvirvel på Himlen
är det bara jag...
".
Tre timmar senare lämnade hon allt,
utan bagage...

Av klara - 27 oktober 2006 21:53

Den här hösten har jag sett
många olika sorters Ljus
i luften; vissa dagar är det
bara grått och tjockt,
som dimma.
Andra dagar känns Ljuset
mer som ett behagligt,
genomskinligt silkestyg.
Och ibland på nätterna
ligger det som tjock
sammet i bakgrunden
och bara väntar på
Gryningen...

Av klara - 27 oktober 2006 21:50

När det blåser riktigt mycket,
som idag,
känns det friskt inuti -
nästan som om all gammal
skit som gömt sig som damm
i skrymslen och vrår,
virvlas fram och försvinner
som sandkorn i vinden...

Av klara - 27 oktober 2006 21:42

Om tre Människor i ett rum mår bra,
och den fjärde är sur och irriterad -
men försöker att inte låtsas om det -
färgas rummet av sur irritation?
Eller är det så att dom tre
som mår bra, sätter energinivån?

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards