Direktlänk till inlägg 20 oktober 2006

Tänk om...

Av klara - 20 oktober 2006 19:06

Tänk om
Allt det Här är ett experiment
som skapats för att se hur många
Jävlar som kan bli Jesusar på ett Liv...

Tänk om
DNA-spiralen är mekanismen
som Medvetandet använder för att
föra över Information från Universum...

Tänk om
Döden bara är ännu ett
sätt för oss att Byta Form...

Tänk om
Du och Jag redan är Gudar
utan att vi vet om det...

Tänk om
Människans Genetiska Historia
inte alls handlar om var vi kommer
ifrån och vart vi är på väg,
utan helt enkelt om vad vi Är...

 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

20 oktober 2006 20:24

Cool or not.
Visst är vi Gud - titta på di Levas sida: Everyone is Jesus!

Allvarligt: Så känns dina tankar aningen kryptiska...
Men jag tror inte att vi är på väg någonstans. Jag tror att meningen med livet är att leva. Och sedan är det inget mer. Så tror jag.

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
på besök

på besök

21 oktober 2006 17:51

Bästa Fru F,
Thomas är fin, jag har mediterat med honom några gånger och gillar hans approach.
När det gäiler "mina" tankar här på Bloggen är du välkommen in i en dialog om du känner för det eller bara hoppa vidare - ta till dig det du vill och lämna resten...

För mig känns det definitivt att vi är på väg någonstans, rent historiskt, andligt, mentalt och känslomässigt har det ju hänt en del bara på, låt säga hundra år...
Jag tror att den här inkarnationen är en liten del i utvecklingen som vi deltar i genom att Leva en dag i taget...
Vore intressant att höra mer om din tro på "Och sedan inget mer"...
Dialogen har ju många fördelar om man vill!
/k

http://klara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fru Fundersam

23 oktober 2006 14:54

Ska jag utveckla mig, så blir det förstås inte så enkelt. Våra tankar, förväntningar och intentioner, förmedlar vi vidare - medvetet eller omedvetet. Och på så vis lever människor efter oss med spår av våra idéer.

Och jag lever förstås nu i en historia, i ett sammanhang som har rötter långt bort i historien.

Jag skulle vilja att den resa människan gör, är en resa till något bättre och godare. Men det har jag inga förhoppningar om. Att det ska ske en total andlig, själslig utveckling som förändrar "människan". På något sätt tror jag att vi har våra begränsningar och att det är det vi må jobba med. Att vi inte kan förstå allt. Och att vi, i vårt värv, vår kamp och vår strävan, också måste ta en dag i taget. Och nöja oss med det.

Några tankar till att börja med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 12 mars 2016 10:35


  Nu gäller det att damma av sig vintermörkret och ta ett steg ut; ut i Ljuset, närma sig Solen. Och en dag i taget (det viktigaste först, som vanligt) kommer vi att närma oss det vi längtar efter och vill; det kanske inte kommer på en gång, som e...

Av klara - 17 oktober 2015 21:43


    Idag läste jag en artikel från The Telegraph på Shoebat.com. Obama säger att han vill hindra de allierade ifrån att slåss mot ISIS. Men de allierade svarar: “We Will Fight ISIS Alone Without Obama’s Support” ... Och Obama s...

Av klara - 2 februari 2013 00:24


  Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to truly love what you do. - Steve Jobs...

Av klara - 2 februari 2013 00:19

NU är den här!

Av klara - 1 februari 2013 20:25


  Nu var länge sen jag skrev här i bloggen igen.  Idag kände jag ett litet behov av att dela med mig. Det händer ju så mycket hela tiden! Och visst går tiden fort, om den nu finns? Det känns som om tiden krympt till 15-16 timmar per dygn! ...

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards