Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Dagens Ord...

Av klara - 11 augusti 2009 05:28


"When the artist finds himself he is lost..."
Max Ernst 

 
 
coz

coz

11 augusti 2009 06:46

Läste mycket av detta redan när jag var 6 år.
Sköna äventyr som jag älskar!
(farsan sa att jag läste kvällstidningar när jag var 5)
Konstigt....
Men på min mors sida finns det Lektorer och dyligt...
Bland annat en bror som varit Lektor på Helsingfors universitet...
Han äger nu en flera kilometer stor ö på Saimaa...
(Heter Alvi Jesoi)
Som jag egentligen också skulle heta i efternamn......
Jesoi,(uttalas Jeschoi) och är ryskt.
(Från Karelen)
Mammas släkt hette Nikolaijevitj.
(Har släktforskat lite)
OK! Sorry utlägget!
coz
(Själv blev man ju bara bildlärare och levnadskonstnär!)
(En skitkarriär)
Kram.

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
coz

coz

11 augusti 2009 06:57

Det där är nog en sanning med modifikation.
Fast i regel så smälter ju faktiskt artisten in i sin roll ALLTFÖR mycket då han/hon äntligen funnit sig själv.
(Och tror sig verkligen vara den han/hon upptäckt)
(Ibland tyvärr käpprätt åt helvete!)
(Önsketänkande,fadersfruktan och prägling du vet)
Och "Artist" kan man ju bara vara på den fysiska jorden.
Det är ju bara ett uttryck för en längtan som somliga ligger inne med.
Tror jag...
Men vad vet jag...
Jag har ju inte funnit nåt av värde-just här...
(Ursäkta att mitt ordval ibland flyter in och förvandlas till den personen jag är präglad som)
(En TÖLP)
PoK!
Kul att känna dig,Klara!
coz

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

klara

11 augusti 2009 17:40

Tack Cozzemannen, visst finns det modifikationer till Max E. och surrealisterna.Shure Titlarna på hans experiment säger en del om vart han var haha - "Den lilla tårkörteln som säger tick-tack" (1920) och "Två barn hotade av en näktergal" (1924)...
Intressant med släktforskandet och spännande namn att följa upp för din del. Starka krafter från Ryssland också.
Jag tycker det är kul med dina utlägg!
Och karriär kan ha många definitioner!
Själv är jag mest intresserad av den osynliga världen just nu men "karriären" i 3D kräver massa jobb så jag får typ tjyvåka iväg på mina astrala resor utan att "revisorn" upptäcker nåt haha "revisorn" är ju den delen av mig som sköter alla tabeller och kolumner och ser till att skattedeklarationerna är korrekta etc GÄSP. Nejvars, det är kul med ekonomiska strategier. Men inte bara... Det bästa vore att klona sig och lära olika delar att uppskatta olika saker. Jag skulle gärna ha en klara som tog hand om kontoret, en annan som skötte klienter och utbildningsgrupper och tog hand om alla telefonsamtal och mail, nummer tre kunde gå på möten och äta luncher och vara social på dagtid och sköta personalfrågor och målformulering, 4:an kunde ta hand om problemlösningarna och bygga nya tillgångar, nummer fem skulle älska att sköta hushållet och vara husfru och baka och sylta och safta och hitta på magiska anrättningar, nummer sex kan ta hand om trädgården och se till att husfrun får färska blommor varje morgon när hon städar och byter lakan överallt. Själv vill jag gärna vara nummer 7 och meditera, resa, älska och ta hand om sång och dans och sköta eldarna och ljusen. Klara nummer 8 och uppåt får sköta olika service på det som behövs för att hela klara ska fortsätta att vara en god, kärleksfull och generös person...
Vilken bra idé! Man kunde ha våningssängar till alla klonerna och om man känner sig risig nån dag skickar man bara en pigg kopia och stannar själv i lässtolen med filt och kopp te eller ligger i ett varmt bad och visslar tills man känner sig piggare. NU blev jag upplivad...
Trevligt att känna dig lite mer också Cozze. Tjingeling

 
coz

coz

13 augusti 2009 08:16

Klara.
Jag vill att du sakta förvandlas till nummer 7.
Detta skulle vara LIV.
(Men förstår att du just nu inte har möjligheterna eller modet i din hand.)
Så småningom kommer du inte att behöva någon av de andra "karaktärerna"
Men jag skall inte lägga mig i andras livsstilar.
(Men det verkar som om du inte får ditt behov av ensamhet uppfyllt?)
Och så kan man väl inte ha det...?
Det är ju DU och Din tillvaro på jorden det handlar om.
Ta det i dina egna händer....
Innan du går sönder....
I all välmening...
coz
Kram.

http://fader-coz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

klara

13 augusti 2009 16:15

Tack gulliga Coz för din omtanke! Du har så rätt, det LIVET som gäller och Nummer 7 ÄR ju mest jag av alla. Det är där Kärnan och Själen finns =) Och visst är det skönt att logga ut de andra och bara vara...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 12 mars 2016 10:35


  Nu gäller det att damma av sig vintermörkret och ta ett steg ut; ut i Ljuset, närma sig Solen. Och en dag i taget (det viktigaste först, som vanligt) kommer vi att närma oss det vi längtar efter och vill; det kanske inte kommer på en gång, som e...

Av klara - 17 oktober 2015 21:43


    Idag läste jag en artikel från The Telegraph på Shoebat.com. Obama säger att han vill hindra de allierade ifrån att slåss mot ISIS. Men de allierade svarar: “We Will Fight ISIS Alone Without Obama’s Support” ... Och Obama s...

Av klara - 2 februari 2013 00:24


  Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to truly love what you do. - Steve Jobs...

Av klara - 2 februari 2013 00:19

NU är den här!

Av klara - 1 februari 2013 20:25


  Nu var länge sen jag skrev här i bloggen igen.  Idag kände jag ett litet behov av att dela med mig. Det händer ju så mycket hela tiden! Och visst går tiden fort, om den nu finns? Det känns som om tiden krympt till 15-16 timmar per dygn! ...

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards