Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Var vill du helst bo...

Av klara - 7 augusti 2009 09:12


Idag kommer en ny omröstning.

När jag funderar på var jag helst vill bo kommer jag fram till att jag bor där nu.

Just nu vill jag helst bo här! Om några år flyttar jag till ett hus i Tramuntanabergen på Mallorca. Och när jag bott färdigt där blir det antagligen en Annan Planet utan krig, arrogans och rädsla. En Planet där det bara finns Kärlek och en massa sköna kompisar...


Var vill du helst bo? 


Bilden föreställer Neptunus och är från hubblesite.com

 
 
Ingen bild

Markus

7 augusti 2009 09:32

Jag tycker det låter helt ok med en planet utan krig. Det är för jävligt att veta att folk dör i onödan hela tiden. Jag tror kärlek är det mest missuppfattade ordet på jorden.

 
Ingen bild

Eva Loberg

7 augusti 2009 09:33

Jag vill helst bo på Island. Har varit där flera gånger och det är jättefint. jag tror inte att det finns några andra planeter man kan bo på tyvärr.

 
Ingen bild

klara

7 augusti 2009 09:37

Hej Markus, jag håller med dig, det är fruktansvärt att veta att Människor dör i krig! Och Kärlek tror jag är ett av de där Stora Orden som det tar lång tid att förstå...

 
Ingen bild

klara

7 augusti 2009 09:38

Hej Eva, Island verkar jättespännande, jag skulle också gärna vilja åka dit. Jag tror att det finns Liv på Alla Planeter i olika former även om vi inte kan Se eller Förstå hur det funkar...

 
Ingen bild

Avataria

7 augusti 2009 19:32

Jag vill bo på Jorden - jag är ett med henne, upplösligt. Coz brukar tycka att jag är så oerhört jordbunden. Och det har han nog rätt i. Men kan man vara annat när man lever på en jord som hyser så oerhört mycket skönhet, så mycket godhet, så mycket kärlek som trots allt faktiskt finns i världen? Visst finns det motsatsen också, men det kan ju aldrig bli bättre om man inte försöker ändra på något - och vart börjar man om inte med sej själv?
Jag har fått ditt brev idag. Gulle!

 
Ingen bild

klara

7 augusti 2009 19:43

Heeeej!!! Jag håller med, såklart vi måste börja med det som ligger närmast! Om vi inte är grundade i oss själva Här och Nu på Jorden har vi ju ingen Förankring alls att Leva med. Och Jorden är underbar!
Bra att det kom fram =) Blir spännande att höra vad du tycker! Gulle till dig också =)))

 
Ingen bild

Avataria

8 augusti 2009 18:21

O-upplösligt ett med Jorden skulle det va.
Har inte hunnit/orkat titta på film ännu - Maken ännu bortrest så jag har hela Lillpyre för mig själv, och då hinner man inte så mycket annat...

 
Ingen bild

klara

8 augusti 2009 18:29

Det funkar bra både med och utan O =)
Titta när du vill och har lust! Ingen panik för min del. Jag och Farbror Katt är solo. I morgon kväll kommer A. hem igen. Ljuvligt! Barnen kommer också och stannar ett par veckor så det blir fullt hus här igen.
Ha en skön kväll och njut med Lillpyre!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 12 mars 2016 10:35


  Nu gäller det att damma av sig vintermörkret och ta ett steg ut; ut i Ljuset, närma sig Solen. Och en dag i taget (det viktigaste först, som vanligt) kommer vi att närma oss det vi längtar efter och vill; det kanske inte kommer på en gång, som e...

Av klara - 17 oktober 2015 21:43


    Idag läste jag en artikel från The Telegraph på Shoebat.com. Obama säger att han vill hindra de allierade ifrån att slåss mot ISIS. Men de allierade svarar: “We Will Fight ISIS Alone Without Obama’s Support” ... Och Obama s...

Av klara - 2 februari 2013 00:24


  Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to truly love what you do. - Steve Jobs...

Av klara - 2 februari 2013 00:19

NU är den här!

Av klara - 1 februari 2013 20:25


  Nu var länge sen jag skrev här i bloggen igen.  Idag kände jag ett litet behov av att dela med mig. Det händer ju så mycket hela tiden! Och visst går tiden fort, om den nu finns? Det känns som om tiden krympt till 15-16 timmar per dygn! ...

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards