Direktlänk till inlägg 24 september 2006

Homo Ludens - den Lekande Människan

Av klara - 24 september 2006 14:07

Idag har jag dansat halva morgonen,
kopplat bort skallen och följt flödet,
inifrån och ut är Frihet för Homo Ludens!

Jag har lekt med de 28 krumelurerna också
som rör sig som skalbaggar på skärmen.
Ibland bär de med sig oändligheter från Mellanrummen,
men ibland dunsar de ner och biter sig fast i ett nafs
som kompakt svärta och lämnar en ful, kantig smet efter sig, huh!
Idag var de tydligen vid gott humör,
glittrade och lämnade blänk efter sig mellan raderna.
Kärleksfulla osynlingar,
det blir vad det ska, ett ord i taget.

Mina blå dagböcker från Thailand ligger framme.
Det är fantastiskt att vara Dykare.
Under ytan finns ett annat språk
och jag känner stor Tacksamhet över att jag
fick lära mig vad som krävs för att andas därnere.
Hittade några små öar utanför Venezuela igår
och tittade på bilder från Maldiverna och Borneo.
Ett par dagar före julafton blir bra.
Checka ut och checka in sköldpaddor och tropiska frukter,
horisonter och kameleonter...

Idag är det en sån där dag
när jag bara vill blunda och åka rätt in i
Mysteriet och aldrig mer återvända.
Det får vara så.
Tills vidare blir det lunch nu...



 
 
Bu

Bu

25 september 2006 02:22

inte illa pinkat! jag har faktiskt träffat Janne en gång. men det var i ett tidigare liv. när jag var blåögd och malde på latin och falsk empati.

http://drbu.bloggagratis.se

 
på besök

på besök

21 oktober 2006 19:01

Bäste Bu,
fint att du fått bruna ögon i det här livet;
mina är fortfarande blå...
/k

http://klara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klara - 12 mars 2016 10:35


  Nu gäller det att damma av sig vintermörkret och ta ett steg ut; ut i Ljuset, närma sig Solen. Och en dag i taget (det viktigaste först, som vanligt) kommer vi att närma oss det vi längtar efter och vill; det kanske inte kommer på en gång, som e...

Av klara - 17 oktober 2015 21:43


    Idag läste jag en artikel från The Telegraph på Shoebat.com. Obama säger att han vill hindra de allierade ifrån att slåss mot ISIS. Men de allierade svarar: “We Will Fight ISIS Alone Without Obama’s Support” ... Och Obama s...

Av klara - 2 februari 2013 00:24


  Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to do what you believe is great work. And the only way to do great work is to truly love what you do. - Steve Jobs...

Av klara - 2 februari 2013 00:19

NU är den här!

Av klara - 1 februari 2013 20:25


  Nu var länge sen jag skrev här i bloggen igen.  Idag kände jag ett litet behov av att dela med mig. Det händer ju så mycket hela tiden! Och visst går tiden fort, om den nu finns? Det känns som om tiden krympt till 15-16 timmar per dygn! ...

klara...

på besök...

Fråga mig

1 besvarad fråga

GÄSTBOK*******

Kategorier...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2006 >>>

Nya inlägg...

Gamla inlägg...

Vad tycker du...

Var vill du helst bo?
 I en Stad
 Nära Naturen
 På en Ö
 På en Annan Planet...

Arkiv...

Länkar...

RSS

Sabotera Spam - Klicka Här

Dagens Ord...

Pop

Populära bloggar

Ovido - Quiz & Flashcards